ربیعی: مجموعه واگذاری سهام ها در هپکو به نحوی است که تامین اجتماعی سهامداری کند نه بنگاه داری

به گزارش مجله سفر به کانادا، سخنگوی دولت گفت: مجموعه واگذاری سهام ها در هپکو به نحوی صورت گرفت که سازمان تامین اجتماعی وارد بنگاهداری جدید نشده و بیشتر به امور سهامداری بپردازد. با این اقدام زمینه همسان سازی مستمری حقوق بازنشستگان نیز صورت گرفت.

ربیعی: مجموعه واگذاری سهام ها در هپکو به نحوی است که تامین اجتماعی سهامداری کند نه بنگاه داری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، نشست خبری این هفته سخنگوی دولت که به دلیل ابتلای علی ربیعی به کرونا برگزار نشد در بردارنده پاسخ سوال خبرنگاران به صورت اختصاصی بود؛ براین اساس ربیعی در پاسخ به خبرنگاران، درباره فرآیند واگذاری شرکت هپکو به تامین اجتماعی گفت: موضوع واگذاری شرکت هپکو به تامین اجتماعی با چند هدف اجرا شده است. دولت مکلف است در اجرای بند و تبصره 2 قانون بودجه سال 99 کل کشور و همچنین ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه نسبت به تسویه بدهی های حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی از محل واگذاری سهام قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصالحات بعدی آن اقدام نماید.

وی ادامه داد: مجموعه واگذاری سهام ها به نحوی صورت گرفت که سازمان تامین اجتماعی وارد بنگاهداری جدید نشده و بیشتر به امر سهامداری بپردازد. خوشبختانه با این اقدام زمینه همسان سازی مستمری حقوق بازنشستگان نیز صورت گرفت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در میان این واگذاری ها مجموعا 55 درصد از سهام شرکت هپکو، جمعا به ارزش تقریبی 320 هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد، توضیح داد: این واگذاری علاوه بر اینکه بر اساس ماده قانونی ذکر شده اجرا شده از جنبه دیگری نشانگر نگاه حامیانه دولت به کارگران عزیز هپکو بوده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در جلسات متعددی که خود بنده با تشکل های مختلف هپکو و تعدادی از کارگران در طول سالهای قبل داشتم، نگرانی از تعطیل شدن کارخانه در میان آنها وجود داشت و به نحوی خواهان یک مدیریت باثبات بودند که بتواند مدتی با نگاه سازنده برای سرپا نگه داشتن هپکو برنامه ریزی نماید. این وعده از آن روز به کارگران داده شد.

وی در خاتمه تاکید نمود: مدتی کارخانه در اختیار هیات سه نفره نهاده شد. بنابراین جهت گیری دولت، احترام به دلشوره کارگران و امکان سرمایه گذرای برای بازسازی، سرپا نگه داشتن و به روز کردن این کارخانه است تا امکان تصمیم گیری اطمینان بخش برای مدیریت آن فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1172

به "ربیعی: مجموعه واگذاری سهام ها در هپکو به نحوی است که تامین اجتماعی سهامداری کند نه بنگاه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: مجموعه واگذاری سهام ها در هپکو به نحوی است که تامین اجتماعی سهامداری کند نه بنگاه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید