رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه کانادا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای کانادایی خود درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا رایزنی کرد.

رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه کانادا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب با خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا در مورد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کانادا تبادل نظر کرد.

ظریف در این تبادل نظری تلفنی با اشاره به درخواست های مکرر ایرانیان مقیم آن کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا و ضرورت پذیرش خواسته آنان گفت: ایرانیان مقیم خارج همانند مردم داخل کشور به شدت علاقمندند با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در مشخص آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.

خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز با اشاره به حضور مثبت جامعه فرهیخته ایرانی در کانادا، گفت: دولت کانادا به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم واقف است؛ اما در شرایط فعلی و نبود روابط سیاسی و عدم فعالیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کانادا و مقررات داخلی پیرامون برگزاری انتخابات شهروندان دیگر کشورها ضروری است چند مورد فنی برر سی قرار گیرد و رفع گردد.

لازم به یادآوری است که از بامداد امروز یک هیات سیاسی وزارت خارجه کانادا برای انجام مذاکراتی پیرامون روابط دو کشور با مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می برد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 391

به "رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه کانادا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

1 کاربر به "رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه کانادا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه کانادا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید