دیدار ظریف با معاون نخست وزیر عمان

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: وزیر خارجه ایران که در مسقط به سر می برد با معاون نخست وزیر عمان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار ظریف با معاون نخست وزیر عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف که برای مذاکرات سه جانبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران در مسقط پایتخت عمان به سر می برد امروز با شاهزاده فهد بن محمود، معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده گروه 1+5 - با هدف فائق آمدن بر اختلاف نظرها در موضوعات اصلی شامل ظرفیت غنی سازی ایران و چگونگی لغو تحریم ها در مسقط برگزار گردید.

همچنین از ساعتی پیش نهمین دور مذاکرات هسته ای کشورمان با نمایندگان تمامی کشورهای گروه 1+5 در همین شهر شروع شد و در عین حال قرار است عراقچى و روانچى معاونین ظریف با همتایان اروپایى عصر امروز دیدار دوجانبه داشته باشند.

مذاکرات سه جانبه در حالی فعلاً سرانجام یافته که سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان از عدم تأیید هر گونه پیشرفت یا پسرفت در مذاکرات سخن می گوید. یک مقام عمانی نیز از بازگشت کری پس از ارائه گزارش به اوباما اطلاع داد - تا از امروز (20 آبان) شاهد برگزاری دیدار در سطح مدیران کل گروه 1+5 و ایران باشیم.

طرفین، مذاکرات دو روز گذشته را سخت و جدی توصیف نموده البته سخنان چندان امیدوار کننده ای درباره پیشرفت آن اظهار ننموده اند با این حال هنوز امیدوار به دستیابی به گشایشی در گفتگوها هستند.

این مذاکرات احتمالاً مهمترین نشستی است که پیش از گفتگوهای نهایی در 18 نوامبر (27 آبان) - زمانی که هنوز مقامات ایرانی آن را تأیید ننموده اند - برگزار می گردد و نتایج آن اهمیت زیادی در سرنوشت مذاکرات 10 ساله هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی دارد.

ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که در تمدید توافقنامه موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک اقدام مشخص شده بود، روز سوم آذر به سرانجام می رسد و دیپلمات ها تا آن روز فرصت دارند به توافقی جامع دست یابند.

ع1

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 327

به "دیدار ظریف با معاون نخست وزیر عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ظریف با معاون نخست وزیر عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید