دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید

به گزارش مجله سفر به کانادا، دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با حضور یکی از اعضای هیات علمی این مرکز برگزار گردید.

دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مرکز تحقیقات سیساست علمی کشور دومین نشست آنلاین و مجازی خود را با حضور امیر هوشنگ حیدری، عضو هیات علمی این مرکز برگزار کرد. در این نشست حیدری اعلام کرد: بحران کرونا رخدادی دنیای است که اقدامات مختلفی را از سوی کشور های گوناگون دنیا به دنبال داشته است و آینده جدیدی را برای ما خواهد ساخت.

وی اضافه نمود: اگر چه ما باید در زمان های کوتاه از بین مجموعه ای از اقدامات، مناسبترین آن ها را برگزینیم و به اجرا درآوریم، ولی آنچه علاوه بر حل این مشکل حائز اهمیت است پذیرش مسئولیت اقدامات ما است. دکتر حیدری در ادامه اضافه نمود: هر اقدام امروز ما در بلند مدت تاثیرات فراوانی را در پی خواهد داشت و پنجره هایی به سوی آینده ای متفاوت بر ما خواهد گشود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ضمن اشاره به تصمیم گیری های خاص آینده پژوهی گفت: تصمیمات طبیعی و آنی همچون فاصله گذاری اجتماعی، تصمیمات مبتنی بر برنامه ریزی راهبردی همچون فراوری ماسک و الکل و تصمیمات مبتنی بر دیدگاه استقبال از وقایع و عدم کوشش برای بازگشت به موقعیت پایدار گذشته نمونه تصمیمات آینده پژوهی در رخداد کرونا ویروس است.

حیدری در ادامه ضمن نام بردن رویکرد ها و نظریه های مختلف خاطر نشان کرد: آینده محتملی را که می توان برای دنیا پساکرونا متصور شد، دنیای با تغییرات شگرف در دنیا بینی، رفتار، اخلاق و سبک زندگی است که موجب نظم نوینی در دنیا خواهد شد.

وی گفت: دنیای کرونایی بسیار زود می گذرد و برای ما علاوه بر تهدیدات عدیده فرصت های زیادی را هم به دنبال خواهد داشت. وی اضافه نمود: در دوران پساکرونایی جوامعی موفقند که به تهدیدات به دید فرصت نگریسته و آینده های جدیدی را کنشگرانه بسازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1053

به "دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید