دستگیری 115 هزار متجاوز مرزی، کشف 134 تن مواد مخدر

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری 115 هزار متجاوز مرزی و رشد 31 درصدی دستگیری اشرار مسلح با تلاش مجاهدانه مرزبانان خبر داد.

دستگیری 115 هزار متجاوز مرزی، کشف 134 تن مواد مخدر

به گزارش خبرنگاران، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد ماموران مرزبانی در راستای حفظ حدود و ثغور سرحدات کشور و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه و مبارزه با قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: در سال 99 دستگیری اشرار مسلح 31 درصد و قاچاقچیان مواد مخدر 15 درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام این مطلب که 115 هزار و 227 نفر متجاوز مرزی دستگیر شده اند از افزایش 79 درصدی دستگیری متجاوزان با تلاش نیرو های مرزبانی خبر داد.

وی گفت: تعداد دستگیرشدگان اعم از قاچاقچی مواد مخدر، کالا، سلاح و مهمات و متجاوزین مرزی در مجموع 53 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد مرزبانی کشور با بیان این مطلب که با توجه به ساختار مرزبانی و تلاش مرزبانان به بهترین شکل ممکن از حریم کشور دفاع می شود و مرز ها در جنوب و شمال و شرق و غرب کشور در امنیت کامل هستند گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا مرزبانی اجازه نداد تا حتی یک روز پایانه های مرزی بسته شود حتی در دو سه ماهه اول سال 99 که شرایط سختی از لحاظ ویروس کرونا وجود داشت و با اقدامات مضاعف و مجاهدت های مرزبانان توانستیم تلاش دشمنان قهار، گروهک ها و منافق ها را برچیده و از مرز دفاع جانانه داشته و حاکمیت اقتصادی کشور در مرز ها را حفظ کنیم تا عاملی برای سرمایه گذاری باشد.

سردار گودرزی به کشف 16 میلیون لیتر سوخت قاچاق و 85 هزار راس احشام سبک و سنگین اشاره و بیان داشت: 134 تن مواد مخدر با تلاش مرزبانان ناجا کشف و ضبط شد که 86 درصد آن در سیستان و بلوچستان با درگیری مسلحانه و هلاکت اشرار و شهادت تعدادی جوان پاک و معصوم مرزبانی به وقوع پیوست.

وی گفت:دستگیری قاچاقچیان 15 درصد و کشف سلاح جنگی 26 درصد افزایش داشته است؛ همچنین کشف موتور و خودرو های لوکس که در دریا قاچاق می شود نیز 8 برابر شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان ناجا 2 هزار و 250 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را در سال 99 کشف کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1563

به "دستگیری 115 هزار متجاوز مرزی، کشف 134 تن مواد مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 115 هزار متجاوز مرزی، کشف 134 تن مواد مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید