دستور رفع اتهام از مشاور امنیت ملی سابق ترامپ صادر شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا به قاضی فدرال پرونده مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا دستور داد به توصیه وزارت دادگستری عمل کرده و از او رفع اتهام کند.

دستور رفع اتهام از مشاور امنیت ملی سابق ترامپ صادر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا روز چهارشنبه به قاضی پرونده مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا دستور داد، از وی رفع اتهام کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه هیل، هیأتی سه نفره از قضات در دادگاه تجدید نظر، شامل دو قاضی جمهوری خواه و یک قاضی دموکرات، با رأی دو به یک و در اقدامی کم سابقه درخواست فلین برای مداخله در پرونده اش را مورد تأیید قرار داد.

نئومی رائو قاضی جمهوری خواه این پرونده که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منصوب شده بود، مدعی شد اقدامات دادگاه منطقه ای درخصوص تلاش برای محکوم کردن فلین موجب آسیب رسیدن به نظام قضایی می شود. وی از امت سالیوان قاضی فدرال درخواست کرد توصیه وزارت دادگستری درخصوص بسته شدن این پرونده را عملی سازد.

ترامپ در واکنش به رأی این دادگاه در حساب توئیتری خود نوشت: عالی است! دادگاه تجدید نظر درخواست وزارت دادگستری درخصوص رفع اتهام علیه ژنرال مایکل فلین را پذیرفت!

پیش تر ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا مستقیماً از فلین رفع اتهام کرده بود اما پرونده او در دادگاه فدرال باز مانده بود.

سیندی پاول وکیل فلین و یکی از منتقدان اصلی پرونده رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به قصد پیروزی ترامپ، در حساب توئیتری خود بدون هیچ مدرکی نوشت، اف بی آی همچنان شواهد مربوط به بی گناهی فلین را مخفی نگه داشته است.

مایکل فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است و دوران کوتاه انتصاب او به عنوان حلقه مشاوران نزدیک ترامپ در سال 2017 هنوز با پس لرزه های حقوقی همراه است و پرونده قضایی او می توانست به حبس طولانی مدت منتهی شود.

فلین بعد از اقرار به دروغگویی به بازرسان مولر درباره تماس هایش با مقام های روسیه ای، موافقت کرده بود در ازای سبک تر شدن محکومیت خود با دادستان های آمریکایی همکاری کند.

پیش از فلین، راجر استون از دیگر مشاوران سابق ترامپ که قرار بود 9 سال را در زندان سپری کند، با مداخله وی به تنها 40 ماه حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آمریکا چندی پیش در اقدامی دیگر اظهار داشت جفری برمن دادستان نیویورک از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد. ساعاتی بعد برمن در بیانیه ای اظهار داشت، قصد کناره گیری ندارد و به تحقیقات خود درباره نزدیکان ترامپ ادامه خواهد داد.

تیم برمن بسیار مصرانه به تحقیقات درباره مایکل کوهن وکیل شخصی سابق ترامپ ادامه داد تا سرانجام او به دلیل جرایم مالی و دروغگویی به کنگره مجرم شناخته شد. کوهن شهادت داد که از طرف ترامپ به دو زن پیش از انتخابات سال 2016 حق السکوت داده است تا از روابط غیراخلاقی خود با رئیس جمهور آمریکا حرفی نزنند.

شماری از چهره های دموکرات در واکنش به اخراج برمن، استیضاح ویلیام بار را خواهان شدند. جرالد نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان نیز در بیانیه ای اظهار داشت: کمیته قضایی مجلس نمایندگان فوراً تحقیقاتی را درباره این رخداد و به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده تر درباره سیاسی کردن غیرقابل قبول وزرات دادگستری توسط [ویلیام] بار، به راه خواهد انداخت.

با این حال نادلر با رد احتمال استیضاح ویلیام بار گفت: فکر می کنم او (ویلیام بار) مستحق استیضاح است اما دوباره می گویم، این کار وقت تلف کردن است.زیرا جمهوری خواهان در سنا به آنچه در دست داریم توجهی نخواهند کردو ما راه های دیگری در این خصوص پیش خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1128

به "دستور رفع اتهام از مشاور امنیت ملی سابق ترامپ صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رفع اتهام از مشاور امنیت ملی سابق ترامپ صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید