دستورالعمل برگزاری کلاس های عملی دانشگاه آزاد ابلاغ شد ، جدول زمانی کلاس ها

به گزارش مجله سفر به کانادا، نایب رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور ابلاغیه ای نحوه برگزاری کلاس های دروس عملی نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 1399-1398 و نیمسال اول 1400-1399 این دانشگاه و زمان بندی آنها را گفت.

دستورالعمل برگزاری کلاس های عملی دانشگاه آزاد ابلاغ شد ، جدول زمانی کلاس ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر جواد علمائی نایب رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغیه ای آورده است: با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر به حداقل رساندن جابه جایی دانشجویان در شرایط کنونی و به منظور حفظ سلامتی دانشجویان، دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس های دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی در نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 1399-1398 و نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل، کلاس های درس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی باید طی چند روز به صورت پیوسته با در نظر دریافت ظرفیت هر کلاس (در گروه های 3 تا 7 نفره) و با رعایت فاصه اجتماعی و تمام پروتکل های بهداشتی به توضیح جدول زیر برگزار گردد:

در این دستورالعمل آمده است: درخصوص کلاس های عملی، کارآگاهی و آزمایشگاهی که دانشجویان با ادوات و ابزار کار به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند، ضروری است به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری این کلاس ها برای گروه های مشخص شده در هر روز به صورت پیوسته و در چند روز متوالی برگزار گردد. بدیهی است ضدعفونی ابزار کار در هر روز کاری الزامی است.

همچنین دروس عملی که به صورت انجام مطالعات و پژوهش های کتابخانه ای و اسنادی بوده و برابر اعلام استاد و موافقت گروه آموزشی برگزاری آنها بدون احتیاج به حضور فیزیکی دانشجو امکان پذیر است، در این حال استاد مربوطه می تواند با هماهنگی واحد دانشگاهی مراتب را به دانشجویان اعلام کند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ آن بخش از دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی که قابل اجرا به شکل غیرحضوری است، استاد درس می تواند آن بخش را به صورت انفرادی در آزمایشگاه یا کارگاه انجام داده و به طور مجازی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

ضروری است هر واحد دانشگاهی برنامه زمان بندی کلاس ها را با هماهنگی همه گروه ها از شنبه تا پنجشنبه به گونه ای برنامه ریزی کند تا از تجمع بیش از حد در یک روز یا یک ساعت خودداری گردد.

همچنین دانشجویان می توانند کلاس های درس عملی را براساس طرح تعاون واحدهای دانشگاهی و با معرفی واحد دانشگاهی مبدأ در واحد دانشگاهی محل سکونت (در صورت ارائه درس) بگذرانند و نتیجه به واحد مبدأ اعلام گردد.

واحدهای دانشگاهی مبدأ پس از آنالیز درخواست های ثبت شده، باید حداکثر تا دوم مردادماه نسبت به ارسال لیست دروس دانشجویان متقاضی به واحد مقصد، اقدام نمایند. دانشجویان باید این دروس را در نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 99-98 انتخاب واحد نموده باشند.

براساس این دستورالعمل؛ در صورتی که در سرانجام دوره احتیاج به برگزاری آزمون کتبی درخصوص دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی باشد، برگزاری آزمون به صورت مجازی (برخط) است.

همچنین درخصوص دروس تربیت بدنی اعم از عمومی و تخصصی، بخش نظری این دروس به صورت مجازی برگزار و ارزیابی سرانجام نیمسال نیز به صورت مجازی انجام می گردد.

در بخش عملی نیز طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، واحدها و مراکز دانشگاهی باید ابتدا اماکن ورزشی مورد نظر را در سامانه https://salamat.gov.ir ثبت نام نموده و سپس اساتید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هریک از گروه های چند نفره دانشجویی (حداکثر 10 نفر) نسبت به تدریس قسمت عملی آن اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در سرانجام نیمسال، ارزیابی به صورت عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1151

به "دستورالعمل برگزاری کلاس های عملی دانشگاه آزاد ابلاغ شد ، جدول زمانی کلاس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل برگزاری کلاس های عملی دانشگاه آزاد ابلاغ شد ، جدول زمانی کلاس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید