درخواست پناهندگی دیپلمات های افغان در کانادا

به گزارش مجله سفر به کانادا، سفیر افغانستان در کانادا خاطرنشان کرد که بیش از 20 دیپلمات افغان در کانادا همراه با خانواده هایشان در این کشور ساکن شده و از کانادا درخواست پناهندگی سیاسی نموده اند.

درخواست پناهندگی دیپلمات های افغان در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شینکی کروخیل سفیر افغانستان در کانادا به رادیوآزادی گفت: از سال 2002 تا کنون چهار سفیر و 9 دیپلمات افغان از بازگشت به افغانستان خودداری کردند.

وی در ادامه توضیح داد: در مجموع بیش از 20 دیپلمات افغان همراه با خانواده هایشان با درخواست پناهندگی سیاسی از کانادا در این کشور ماندگار شدند.

کروخیل گفت: سفیر سابق افغانستان نیز پس از اتمام دوره ماموریت خود در کانادا از بازگشت به افغانستان خودداری نموده و در کانادا ماندگار شده است.

سفیر افغانستان در کانادا گفت که این مسئله سبب بی اعتمادی شده و کانادا تصمیم گرفته است تا از صدور ویزا به خانواده های دیپلمات های افغان خودداری کند.

وی در ادامه توضیح داد که دولت افغانستان برای حل این معضل باید هرچه سریعتر دست به کار گردد.

در 15 سال گذشته بیش از 203 دیپلمات افغان پس از انتها ماموریت دیپلماتیک شان از بازگشت به افغانستان خودداری نموده و از کشورهای میزبان درخواست پناهندگی نموده اند.

کمیسیون روابط بین الملل مجلس افغانستان در واکنش به این موضوع توضیح داد که بسیاری از دیپلمات های افغان صرف نظر از وفاداری و لیاقت بر اساس شناخت و رابطه با مقامات عالی رتبه کشور معین شده اند.

این در حالی است که درخواست پناهندگی سیاسی از سوی دیپلمات های افغان در کشورهای غربی به معضلی برای وزارت خارجه افغانستان تبدیل شده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 398

به "درخواست پناهندگی دیپلمات های افغان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پناهندگی دیپلمات های افغان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید