درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش بس در یمن

به گزارش مجله سفر به کانادا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای خواهان توقف هر چه سریعتر درگیری ها در یمن و برقراری آتش بس در این کشور شد.

درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش بس در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای بر ضرورت توقف درگیری ها و برقراری هرچه زودتر آتش بس در یمن تأکید کرد.

در این بیانیه از همه طرف های درگیری در یمن خواسته شده تا بدون بدون مشخص هرگونه پیش شرطی با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن به منظور توقف درگیری ها و خاتمه دادن به جنگ و درگیری در این کشور همکاری نمایند.

از سوی دیگر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت قاطع آمریکا از خواست شورای امنیت برای برقراری صلح در یمن و بدون هیچ گونه اشاره به جنایات ائتلاف سعودی در این کشور، حمله نیروهای ارتش یمن به مأرب را محکوم کرد.

وی همچنین بدون اشاره به نقض هر روزه توافق الحدیده از سوی ائتلاف سعودی گفت که ورود یاری های بشردوستانه و کشتی های حامل سوخت به بندر حدیده ضرورت دارد.

این در حالی است که معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی روز چهارشنبه در یک نشست خبری، به شدت از جانبداری سازمان ملل و گزارش غیرواقع بینانه آن انتقاد کرد و جنگ یمن را جنگی تحمیلی و نه جنگی داخلی دانست.

حسین العزی گفت: درخواست سازمان ملل از صنعا برای آتش بس غیرواقعی است زیرا جنگ میان دو طرف جریان دارد و باید این سازمان از دو طرف درگیر این درخواست را کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1561

به "درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش بس در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش بس در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید