خط فراوری واکسن کووپارس فعال شد، آمادگی مؤسسه رازی برای فراوری 3 میلیون دز واکسن در ماه

به گزارش مجله سفر به کانادا، محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: تا به امروز بیش از یک میلیون و 400 هزار دز واکسن کووپارس فراوری شده است.

خط فراوری واکسن کووپارس فعال شد، آمادگی مؤسسه رازی برای فراوری 3 میلیون دز واکسن در ماه

به گزارش ، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با اشاره به اینکه خط فراوری واکسن کووپارس موسسه رازی برای فراوری انبوه تکمیل و فعال شده، گفت: تا به امروز در بحث صنعتی بیش از یک میلیون و 400 هزار دز واکسن کووپارس فراوری شده است.

فلاح مهرآبادی اضافه نمود: گزارشی از فرایند کار به مراجع مربوطه ارسال شده است و در انتظار نتیجه کنترل کیفی هستیم، در صورت تایید ظرف یک هفته آینده مجوز اضطراری تزریق واکسن رازی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول کارآزمایی 400 هزار دز واکسن فراوری داشتیم که این مقدار فراوری تاییدیه کنترل کیفی را هم دریافت کرد، توضیح داد: یک میلیون دز هم در ابتدای شهریور ماه فراوری شد و دو هفته پیش برای طی کردن مراحل کنترل کیفی ارسال شده است. اگر مجوز اضطراری صادر گردد ما آمادگی فراوری قطعی 3 میلیون دز واکسن را در ماه داریم.

این مقام مسئول اضافه نمود: فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یکشنبه هفته گذشته شروع شده و با استقبال خوبی همراه بود.

سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن رازی اضافه نمود: تا به امروز 5 هزار نفر دز اول واکسن کووپارس را دریافت نموده اند و این فرایند ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی تزریق دز اول و دوم واکسن رازی 21 روز تعریف شده است، ادامه داد: خوشبختانه با گذشت یک هفته از دریافت دز اول واکسن رازی، از سوی بیش از دو هزار داوطلب هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده است.

منبع: فارس

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1834

به "خط فراوری واکسن کووپارس فعال شد، آمادگی مؤسسه رازی برای فراوری 3 میلیون دز واکسن در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری واکسن کووپارس فعال شد، آمادگی مؤسسه رازی برای فراوری 3 میلیون دز واکسن در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید