خبرنگاران فرماندار : برطرف مسائل واحدهای صنعتی آستانه اشرفیه لازم است

به گزارش مجله سفر به کانادا، رشت-خبرنگاران-فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم برطرف مسائل واحدهای صنعتی واقع در شهرک هاو کارگاه های صنعتی خواهان حمایت از فعالان بخش صنعتی این شهرستان شد.

خبرنگاران فرماندار : برطرف مسائل واحدهای صنعتی آستانه اشرفیه لازم است

حمید رضایی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی شهرک صنعتی نقره ده بخش بندرکیاشهر این شهرستان با حضور فرخی نماینده تعیین شهرستان و مدیر عامل شهرکهای صنعتی گیلان با اشاره به ظرفیت های بخش صنعتی در این منطقه گفت: تعداد 151 واحد صنعتی در شهرک صنعتی نقره ده ، ناحیه صنعتی پرکاپشت یاورزاده و مجتمع کارگاهی این شهرستان وجود دارد .

وی با بیان اینکه از این تعداد 85 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده اند اضافه نمود: این واحدهای صنعتی فعال در بخش های مختلف سلولزی ، لبنی ، شیمیایی ، کشاورزی ، غذایی برای بیش از 750 نفر اشتغال ایجاد نموده اند.

رضایی در ادامه مساحت مجموع شهرک های صنعتی و کارگاهی در این شهرستان را 56 هکتار اعلام و اعلام کرد: توسعه شهرک ها و کارگاه های صنعتی موجود در این شهرستان به جهت کمبود عرصه های صنعتی با مشکل روبروست.

وی با تاکید بر لزوم همکاری متولیان مربوطه به منظور تامین عرصه های صنعتی مورد احتیاج در این منطقه یادآور شد: توسعه فعالیت های واحدهای صنعتی در این شهرستان احتیاجمند ایجاد زیرساخت های مناسب است.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه تامین برق واحدهای صنعتی و موضوعات و مسائل زیست محیطی از دیگر مسائل مهم واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی و کارگاهی این شهرستان است که انتظار می رود برطرف این مسائل با جدیت بیشتری پیگیری گردد.

وی همچنین گفت: به منظور ایجاد ایستگاه پست برق در شهرک نقره ده بندرکیاشهر ، مکاتباتی با وزیر نیرو اجرا شده که امیدواریم این امر هرچه زودتر به منظور برطرف مسائل برق واحدهای صنعتی این شهرک تحقق یابد.

لزوم توجه صنایع به مسائل زیست محیطی

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید ، ضمن قدردانی از کوشش های اجرا شده در جهت پیگیری و برطرف مسائل واحدهای صنعتی و کارگاهی در شهرستان آستانه اشرفیه گفت: ایجاد عرصه های صنعتی از اولویت ها و برنامه های اصلی شهرک های صنعتی گیلان است که با جدیت پیگیری می گردد.

فریبرز سعیدی کیا با بیان اینکه به منظور ایجاد عرصه های جدید صنعتی در این استان ، پیشنهادهای اجرا شده در شهرستان های مختلف گیلان در دست مطالعه واقع شده است اضافه نمود: کوشش می گردد با ایجاد عرصه های جدید ، فعالیت واحدهای صنعتی در این استان توسعه یابد.

وی بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی استان نیز تاکید و توضیح داد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده ، انجام برنامه های بازدید از شهرک ها و کارگاه های صنعتی شهرستان های گیلان به منظور برطرف مسائل واحدهای صنعتی تداوم خواهد داشت.

سعیدی کیا با بیان اینکه این برنامه های بازدید از شهرستان آستانه اشرفیه شروع شده اضافه نمود: مسائل و مسائل واحدهای صنعتی این منطقه تا تحقق نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد.

در ادامه از فرایند فعالیت چند واحد صنعتی و تصفیه خانه شهرک صنعتی نقره ده بخش بندرکیاشهر بازدید و موضوع فعالیت واحد آرین سلولز صنعت نیز مورد آنالیز نهاده شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا و حدود 108 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1453

به "خبرنگاران فرماندار : برطرف مسائل واحدهای صنعتی آستانه اشرفیه لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار : برطرف مسائل واحدهای صنعتی آستانه اشرفیه لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید