خبرنگاران شهروندان یزدی بدون علائم واضح کرونایی به مراکز درمانی مراجعه نکنند

به گزارش مجله سفر به کانادا، یزد- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شهروندان این استان خواست در صورتی که علائم واضحی از بیماری کرونا ندارند به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه نکنند.

خبرنگاران شهروندان یزدی بدون علائم واضح کرونایی به مراکز درمانی مراجعه نکنند

دکتر محمدرضا دهقانی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این دسته از افراد در صورتی که علائم مشکوک دارند حتما مراجعه کنند اما مراجعه بدون علائم واضح، منجر به ابتلای آنها می شود.

به گفته وی اگر این بیماری در مراحل اولیه درمان آغاز شود خیلی راحت می توان بیماری را مدیریت و از آن مهمتر می توان بیمار را قرنطینه کرد.

وی افزود: با یک سرماخوردگی ساده، نیازی به مراجعه افراد نیست و اگر واقعا علائم واضحی ندارند مراجعه نکنند و یا مثلا به خاطر خارش یا سوزش ته حلق یا آبریزش بینی ساده، توهم ابتلا به کرونا نداشته باشند.

وی گفت: مراجعه مکرر به مراکز درمانی و بیمارستانها موجب می شود تا اگر فردی کرونا هم نداشته باشد احتمال آلوده شدن او بیشتر شود.

دکتر دهقانی یادآور شد: اگر علائم واضحی مثل سردرد، تب، از دست دادن حس بویایی و چشایی و سرفه دارند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

اکنون بیش از یکهزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند و طی 2 هفته گذشته بیش از 400 نفر از همشهریان یزدی بعلت ابتلا به این بیمار فوت کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1328

به "خبرنگاران شهروندان یزدی بدون علائم واضح کرونایی به مراکز درمانی مراجعه نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان یزدی بدون علائم واضح کرونایی به مراکز درمانی مراجعه نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید