خبرنگاران زالی: مراجعان بیمارستانها در تهران 30 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران - خبرنگاران - فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران از افزایش آمار 30درصدی مراجعان بیمارستانها در 48 ساعت گذشته در شهر تهران اطلاع داد.

خبرنگاران زالی: مراجعان بیمارستانها در تهران 30 درصد افزایش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکترعلیرضا زالی گفت: متاسفانه امروز در شرایطی شاهد افزایش غیرمتعارف ترافیک و ترددها و حضور افراد در سطح شهر بودیم که 448 بیمار کرونا مثبت جدید در بخش های عادی و 99 بیمار جدید کرونایی در بخش های ویژه بستری شدند.

به گفته وی، در دو روز گذشته کل مراجعان بیمارستانی 30 درصد رشد داشته که این حاکی از استمرار و حتی افزایش شیوع بیماری در شهر تهران بوده که نگران کننده است و افزایش تردد و شلوغی ها با این آمار رو به تزاید کار را پیچیده تر نموده و در واقع مسائل جدیدتری را در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کند .

زالی در ادامه به بعضی گلایه مندی های مهم مردم در زمینه های مالی نظیر دریافت اقساط بانکی کمافی السابق، عدم اعطای بسته های حمایتی به اقشار کم برخوردار و بعضی کسب و کارها و برگشت چک ها اشاره نمود که بحث در منزل ماندن افراد را دستخوش تغییر نموده و با تناقضاتی روبرو می نماید.

وی گفت که باید تصمیمات هرچه سریعتر، قاطعانه تر و کاراتر در مورد این مسایل اعمال گردد و حداقل با تحقق بسته های حمایتی دولت در ابعاد مختلف تسهیلاتی و حمایتی مانع این شویم که افراد بخاطر نگرانی های مالی در سطح شهر حضور یابند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با توجه به افزایش آمار مراجعان بیمارستانها و مبتلایان در تهران و کشور در 48 ساعت اخیر مجددا از همشهریان تهرانی خواست همچنان در منزل بمانند و اضافه کرد: در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که متاسفانه از نظر افزایش مراجعان بیمارستانی و بخشهای مختلف درمانی با یک افزایش نسبی روبرو هستیم.

وی بیان نمود: گرچه بعضی از مردم در شرایط فعلی با مسائل متعدد مالی روبرو هستند اما یادمان باشد اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه با رعایت سختگیرانه تر مسایل را تحمل کنیم زمان استمرار و بقای بیماری در جامعه به حداقل خواهد رسید، اما اگر اقدامات و مداخلات ما ضعیف تر باشد و یا از کارایی لازم برخوردار نباشد منجر به تطویل ویروس و مسائل بیشتر خواهد شد.

** پیشنهاد به ستاد ملی کرونا برای تسهیل در پرداخت اجاره بهای واحدهای صنفی

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران طی نامه ای از وزیر بهداشت درخواست کرد، اعمال تخفیفات مناسب به مستاجران اصناف، در دستور کار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

زالی در این نامه گفت: ضمن تشکر و قدردانی از مساعی حضرتعالی، همانگونه که می دانید، تعدادی از اصناف و صاحبان کسب و کار در محل های استیجاری فعالیت دارند و در شرایط خاص کنونی و مسائل مالی به وجود آمده قادر به پرداخت اجاره بها نمی باشند، از آنجایی که موجرین تعدادی از این گونه اصناف و صاحبان کسب و کار، دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی می باشند، لذا خواهشمند دستور فرمایید بخگرددگی اجاره بها و اعمال تخفیفات مناسب به این گروه ها، در دستور کار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

یادآور می گردد که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز گفت: تا به امروز 55 هزار و743 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 158 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 3452 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور بیان نمود: از ظهر دیروز تا امروز 16 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2560 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 932

به "خبرنگاران زالی: مراجعان بیمارستانها در تهران 30 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زالی: مراجعان بیمارستانها در تهران 30 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید