خبرنگاران آذری جهرمی: فعال سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک، شایعه است

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران - خبرنگاران - وزیر ارتباطات گفت: فعال کردن سرویس رومینگ توسط اپراتورها با کسر مبالغی از حساب شان شایعه است.

خبرنگاران آذری جهرمی: فعال سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک، شایعه است

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: امروز تعداد زیادی پیغام از شما دریافت کردم که گفته بودند اپراتورها با فعال کردن سرویس رومینگ به صورت اجباری، مبالغی را از حساب مشترکین کسر کردند.

او در ادامه با طرح چند سوال به این شایعه پاسخ داد.

رومینگ بین الملل چیست؟

زمانی که شما به مسافرت خارج از کشور می روید، سیم کارت شما قابلیت فعال شدن در شبکه تلفن همراه کشور مقصد را دارد. در این حالت رومینگ برای سیم کارت شما فعال می گردد. تماس دریافت یا استفاده از اینترنت در حالت رومینگ بسیار گران قیمت است و کاربرد تجاری دارد.

آیا رومینگ بین الملل بدون برقراری تماس یا استفاده از اینترنت برای مشترک هزینه ای دارد؟

خیر. فعال شدن سیم کارت شما در شبکه کشور مقصد، بدون تماس هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

آیا سرویس رومینگ بین الملل برای همه به صورت پیش فرض فعال است؟

در حال حاضر بله، اما قبلا این سرویس در صورت احتیاج و با درخواست مشترک و با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی انجام می شد. پس از فراگیر شدن سفر اربعین و برای راحتی مردم، این خدمت به صورت پیش فرض برای مشترکین اپراتورها فعال است.

آیا با فعال بودن خدمات رومینگ بین الملل و عدم خروج از کشور، مشترک باید هزینه بیشتری برای تماس بپردازد؟

خیر، هیچگونه هزینه اضافی در صورت عدم خروج از کشور، برای مردم محاسبه نخواهد شد و این خبر شایعه ای بیش نیست.

آیا با غیر فعال کردن خدمات رومینگ بین الملل با کدهای دستوری معرفی شده، مسئله ای برای مشترک به وجود می آید؟

خیر. تا زمانی که مشترک قصد مسافرت به خارج از کشور را نداشته باشد مسئله ای به وجود نمی آید. در غیر این صورت باید قبل از سفر به فعال سازی اقدام کند وگرنه سیم کارت او در خارج از کشور قابل استفاده نخواهد بود.

آیا غیر فعال سازی خدمات رومینگ بین الملل منفعتی هم دارد؟

به صورت کلی خیر اما به شهروندان نقاط مرزی کشور توصیه می گردد به دلیل آن که ناخواسته در معرض پوشش شبکه موبایل کشورهای همسایه قرار می گیرند، برای جلوگیری از رومینگ اجباری و برقراری تماس به صورت رومینگ بین الملل ناخواسته این سرویس را روی سیم کارت های خود غیرفعال نمایند.

عامل پخش این شایعات چه کسانی هستند؟

دو حالت متصور است. یا این که موضوع درمناطق مرزی کشور مطرح و سپس خبر آن در سایر نقاط نیز منتشر شده است. احتمال دوم این است که یک شبکه پخش شایعه در شبکه های اجتماعی با هر هدف ممکن در کشور فعال شده که به اطلاعات اپراورها دسترسی پیدا نموده اند و با پخش شایعه، عکس العمل مردم و در نتیجه قدرت پخش شایعه را با تعداد کدهای دستوری غیرفعالسازی رومینگ بین الملل شماره گیری شده، ارزیابی می نمایند.

در صورت صحت گزینه دوم، دستگاه های ذیربط در شناسایی این شبکه ها بایستی یک آنالیز دقیق به عمل بیاورند و نسبت به برخورد با عوامل آن اقدام نمایند.

وزیر ارتباطات پس از پاسخگویی به این سؤالات و روشن کردن ماجرای پیغامکی که در مورد پرداخت هزینه برای فعال سازی رومینگ دست به دست می گردد، تأکید کرد: اطمینان می دهیم که نسبت به حق الناس حساس هستیم و فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل برای سیم کارت شما، مادامی که به مسافرت خارج از کشور نرفته اید و تماسی برقرار ننموده اید و استفاده ای از اینترنت نداشته اید، هیچ هزینه ای برای شما ندارد و این شایعه یک دروغ شاخ دار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1218

به "خبرنگاران آذری جهرمی: فعال سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک، شایعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذری جهرمی: فعال سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک، شایعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید