حقیقتی تازه درباره انواع ویروس کرونا و ارتباط آن با علائم بیماری

به گزارش مجله سفر به کانادا، یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد هر یک از علائم بیماری کرونا حاکی از این است که مربوط به یک نوع از این ویروس هستند. به عبارت دیگر هر نوع از انواع ویروس کرونا یک علامت مخصوص خودش را در بدن ایجاد می نماید.

حقیقتی تازه درباره انواع ویروس کرونا و ارتباط آن با علائم بیماری

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، ویروس کرونا در شش فرم مختلف ظاهر می گردد و هر یک از این شش نوع، علائم مخصوص به شاخه خودش را در بدن انسان فراوری می نماید. این حقیقت جدیدی است که دانشمندان درباره بلای عظیم هزاره سوم کشف نموده اند.

اطلاعات مربوط به این تحقیقات در کالج کینگ لندن جمع آوری شده است. این یافته ها پیش بینی کرد که کدام بیماران بر اساس علائمی که از خود نشان می دهند بیشتر کارشان به بستری شدن در بیمارستان کشیده شده است.

کارشناسان گفتند که این یافته ها می تواند پیامدهای مهمی در شناسایی و معالجه افرادی که نسبت به کرونا آسیب پذیرتر هستند، داشته باشد.

سرفه مداوم ، تب و از بین رفتن حس بویایی سه علائم اصلی ویروس است اما بعضی علائم دیگر شامل سردرد و اسهال است.

بیشتر بخوانید:

عوارض مغزی کرونا را جدی بگیرید / آنتی بادی اکنون فقط در حد فرضیه است

آخرین خبر از واکسن کرونا ؛ آزمایش موفقیت آمیز بر روی دو نفر

محققان آنالیز کردند که آیا علائم خاص در کنار هم ظاهر می شوند یا خیر. آنها از داده های جمع آوری شده از هزار و 600 بیمار مبتلا به کووید19 در انگلستان و ایالات متحده بین ماه های مارس و آوریل استفاده کردند و در نهایت متوجه شدند نوع ویروسی که علائمی مثل سردرد به وجود می آورد با نوع ویروسی که منجر به تب می گردد تفاوت دارد و همچنین نوع ویروسی که در از بین رفتن حس بویایی ارتباط دارد متفاوت است.

این مطالعه - که هنوز هم مورد آنالیز قرار نگرفته است - شش خوشه از علائم را نشان داد که شش نوع کووید19 را نشان می دهد.

این خوشه ها به تدریج شدیدتر می شوند ، از ابتلا به علائم مانند آنفولانزای بدون تب گرفته تا تب داشتن و به دنبال آن دچار اسهال نیز می شوند.

سپس سه خوشه شدیدتر وجود دارد؛ اولی باعث خستگی می گردد ، سردرگمی در وهله دوم قرار می گیرد و حالت نهایی باعث مسائل شکمی و تنفسی می گردد.

سپس این تیم دریافتند که بیماران در صورت مسن تر بودن ، داشتن اضافه وزن و داشتن بیماری های زمینه ای احتمال ابتلا به نوع شدید را دارند. آنها مدلی را برای پیش بینی اینکه کدام دسته از بیمارها در آن دسته قرار می گیرند، ایجاد کردند و خطر بستری شدن آنها بر اساس سن ، جنس ، شاخص توده بدنی و بیماری های پیش زمینه ای را نیز آنالیز کردند.

این ابزار پیش بینی می تواند براساس علائم اولیه آنها ، یک هشدار زودهنگام را در خصوص افرادی که به مراقبت های شدید نیاز دارند ، فراهم کند.

دکتر کلر استیوز ، نویسنده مطالعه ، از کالج کالج لندن ، گفت اگر می توانید این افراد آسیب پذیر را زودتر شناسایی کنید. وی گفت: شما وقت دارید که به آنها یاری کنید و کارهای اولیه را برای کاهش نرخ بستری ها انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا یک هفته روی ماسک ماندگار است

هشدار ترسناک ؛ کرونا منجر به فلج شدن میگردد

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1148

به "حقیقتی تازه درباره انواع ویروس کرونا و ارتباط آن با علائم بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقیقتی تازه درباره انواع ویروس کرونا و ارتباط آن با علائم بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید