جزئیات وام سهام عدالت ، پرداخت 21 میلیون تومان وام به هر خانوار 3 نفره

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش تحارت نیوز، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مالی دولت که از سوی رئیس جمهور اعلام شد، مقرر شده است که به ازای هر برگ سهام عدالت 10 میلیون تومانی 14 میلیون اعتبار و برای هر برگ سهام عدالت 500 هزار تومانی 7 میلیون تومان اعتبار در کارت های سهام عدالت لحاظ گردد.

جزئیات وام سهام عدالت ، پرداخت 21 میلیون تومان وام به هر خانوار 3 نفره

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گفته رئیس جمهور، بر این اساس یک خانوار سه نفره می تواند تا 21 میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.

هدف از اعطای کارت های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، افزایش نقدینگی سهامدارن بود. بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی از سوی شورای عالی بورس و بانک مرکزی، فرآیند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام می دهد. تا به امروز بیش از 6 هزار درخواست از سوی مشمولان سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری ارسال و توثیق شد. در حال حاضر 2 بانک ملی و تجارت زیرساخت ها لازم را انجام داده اند به طوری که بانک ملی اسفند ماه 99 و بانک تجارت از 7 فروردین 1400 اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران نموده اند.

افراد باید در هر یک از این 2 بانک، حساب داشته باشند و به وسیله اپلیکیشن های بانک اقدام به ثبت نام نمایند، اما نکته ای که سهامداران باید به آن توجه نمایند این است که حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند.

محمدی، مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی در این خصوص گفت: همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب نموده اند می توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده نمایند همچنین باید حتما در سامانه سجام ثبت نام نمایند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام نمایند. مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک ها دارند، می توانند تسهیلات دریافت نمایند.

وی توضیح داد: یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال نمایند. با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روز های کاری و در ساعت 8 صبح تا 16 اقدام به ثبت نام نمایند تا فرایند توثیق سهام، سریع تر انجام گردد.

محمدی همچنین درباره محاسبه مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت گفت: به طور مثال امروز ارزش 60 درصد سهام عدالت 6 میلیون تومان است و بانک 50 درصد ارزش سهام عدالت را کارت اعتباری می دهد.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1612

به "جزئیات وام سهام عدالت ، پرداخت 21 میلیون تومان وام به هر خانوار 3 نفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات وام سهام عدالت ، پرداخت 21 میلیون تومان وام به هر خانوار 3 نفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید