توقف فراوری کارخانه تراشه رنساس در پی زلزله ژاپن

به گزارش مجله سفر به کانادا، شرکت رنساس الکترونیکس ژاپن در پی وقوع زلزله ای به قدرت 7.3 درجه ریشتر در اواخر روز شنبه، فعالیت کارخانه ایباراکی را برای آنالیز اتاقهای پاک تاسیسات متوقف کرد.

توقف فراوری کارخانه تراشه رنساس در پی زلزله ژاپن

برق و همه تجهیزات این کارخانه تراشه سازی برقرار است اما شرکت رنساس در یک اقدام احتیاطی تصمیم گرفت فراوری روز یکشنبه را لغو نموده و به آنالیز اتاقهای پاک بپردازد. هنوز معلوم نیست فعالیت این کارخانه چه زمانی از سرگرفته می گردد.

کارخانه ایباراکی پس از زلزله سال 2011 که به ساختمان این کارخانه آسیب زد، به مدت سه ماه تعطیل شد. سخنگوی شرکت رنساس بیان کرد ساختمان خوب به نظر می رسد اما درباره این که کارمندان چه زمانی فعالیتشان را ازسرمی گیرند شرح نداد.

در بحبوحه تقاضای بالا برای محصولات الکترونیکی مصرفی، کمبود جدی تراشه در سطح جهانی وجود دارد و برخی از خطوط فراوری خودرو در نتیجه کمبود تراشه به تعطیلی کشیده شده اند. محدودیتهای زنجیره تامین که ناشی از اختلالات به وجود آمده در دوران همه گیری ویروس کروناست، این مشکل را پیچیده نموده و تراشه سازان را واداشته است میلیاردها دلار برای افزایش ظرفیت فراوری و برطرف کمبود عرضه سرمایه گذاران نمایند اما خریداران انتظار دارند این کمبود وخیمتر گردد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تاثیر توقف اخیر فراوری کارخانه رنساس روی کمبود فعلی تراشه تعیین نیست. کارخانه رنساس در کوماموتو چند روز پس از زلزله سال 2016 فعالیتش را ازسرگرفت و تاخیر به وجود آمده در فراوری را جبران کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1532

به "توقف فراوری کارخانه تراشه رنساس در پی زلزله ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری کارخانه تراشه رنساس در پی زلزله ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید