توافق طرف های درگیر در لیبی بر سر بازگشایی راههای زمینی و هوایی

به گزارش مجله سفر به کانادا، سازمان ملل امروز(چهارشنبه) اعلام کرد، طرف های درگیر در لیبی به سلسله توافقات مهمی از جمله بازگشایی راههای زمینی و هوایی رسیدند.

توافق طرف های درگیر در لیبی بر سر بازگشایی راههای زمینی و هوایی

به نقل از خبرگزاری رویترز، استفانی ویلیامز، کننده ویژه سازمان ملل در لیبی گفت، کمیته نظامی لیبی (5 + 5) در ژنو در مورد ضرورت اتصال شرق و غرب کشور از جمله خدمات نفتی با هدف احیای صنعت نفت توافق کردند.

وی افزود، دو طرف درگیری در لیبی همچنین توافق کردند که علاوه بر اقدامات لازم برای بازسازی گارد تاسیسات نفتی برای اطمینان از تداوم تولید نفت، شرایط آرامش فعلی در جبهه های نبرد را ادامه دهند و از هرگونه تشدید نظامی جلوگیری کنند.

ویلیامز گفت، استعفای فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی باید به انتها دادن به دوره طولانی انتقالی و حرکت به سمت دولت منتخب دموکراتیک کمک کند. باید مداخلات خارجی در لیبی متوقف شود.

چهارمین دور مذاکرات کمیته نظامی مشترک لیبی (5+5) دوشنبه گذشته در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد و قرار است تا 24 اکتبر ادامه داشته باشد. سازمان ملل امیدوار است دو هیئت لیبی به راه حلی برای مسائل موجود دست یابند تا مقدمه ای باشد بر دستیابی به آتش بس دائم و فوری در سراسر کشور.

ارتش ملی لیبی بر شرق این کشور با حمایت مجلس طبرق و تعدادی از قدرت های منطقه ای از جمله مصر و امارات کنترل دارد و دولت وفاق ملی هم به نخست وزیری فایز السراج بر طرابلس؛ پایتخت و بیشتر منطقه غربی لیبی کنترل دارد و آنکارا از این دولت به شدت حمایت می کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1294

به "توافق طرف های درگیر در لیبی بر سر بازگشایی راههای زمینی و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق طرف های درگیر در لیبی بر سر بازگشایی راههای زمینی و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید