تنها راه چاره بحران سوریه، سعودی، قطر و ترکیه به حمایت از تروریستهای آدمکش افتخار می نمایند

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری خاطر نشان کرد بحران انسانی که سوریه اکنون با آن روبرو است، ناشی از بلایای طبیعی و یا تغییرات آب و هوایی نیست، بلکه نتیجه توطئه سیاسی خارجی آشکار است که مردم و جامعه واقتصاد سوریه را به وسیله ابزارهای شیطانی برای گسترش وحشیانه ترین پدیده های تروریسم بین المللی در سوریه هدف قرار داده است، تروریسمی که طراحان آن از استفاده ابزاری از دین اسلام و تحریف آن و ارائه آن به افراد فریب خورده به اینکه اقدامات تروریستی، جهاد است تا از آن به عنوان یک سلاح برای نابودی دولت و ثبات و امنیت سوریه استفاده نمایند.

تنها راه چاره بحران سوریه، سعودی، قطر و ترکیه به حمایت از تروریستهای آدمکش افتخار می نمایند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی خاطر نشان کرد گروههای تروریستی از سوی دستگاههای اطلاعاتی کشورهای شناخته شده ای وارد سوریه شده اند و در سوریه به اقدامات تروریستی و تجاوز به کاروانهای کمکهای بشردوستانه دست می زنند.

الجعفری که در جلسه رسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در چارچوب بند شماره 70 مربوط به تقویت هماهنگی در مورد کمکهای بشردوستانه که سازمان ملل در موارد بلایا و فجایع از جمله کمکهای اقتصادی خاص ارائه می نماید، گفت سخن گفتن از هماهنگی در مورد کمکهای بشردوستانه در سوریه در سایه نادیده دریافت نقش تخریبی گروههای تروریستی مسلح امکان ندارد، این گروهها را سازمانهای اطلاعاتی کشورهای شناخته شده ای وارد سوریه نموده اند که ورود آنها به وسیله مرزهای کشورهای همسایه برای دست زدن به اقدامات تروریستی و خشونت و حمله به کاروانهای کمکهای بشردوستانه ملی یا بین المللی و مانع تراشی در برابر رسیدن آن به دست افراد نیازمند و نابودی وسایل زندگی شهروندان سوری و تخریب زیرساختها و نابودی محصولات کشاورزی، غذایی، منابع انرژی، بیمارستانها، مدارس، مراکز عبادت و راههای مواصلاتی صورت می گیرد.

حمایت گسترده رژیمهای سعودی، قطر و ترکیه از تروریستها

الجعفری در ادامه سخنان خود توضیح داد این گروههای مسلح بدون حمایت گسترده بعضی کشورهای عضو سازمان ملل نمی توانند به چنین اقداماتی دست بزنند، این کشورها به ویژه رژیمهای حاکم بر عربستان، قطر و ترکیه علنا به این حمایت های تخریبی تروریستی افتخار می نمایند.

وی اضافه کرد در حالی که این رژیمها برای اوضاع انسانی سوریها اشک تمساح می ریزند، با دادن میلیاردها دلار پول و سلاح به گروههای تروریستی و آموزش آنها که بعضی وابسته به القاعده هستند، مرزهای مشترک خود با سوریه را برای ورود به این کشور باز نموده اند.

الجعفری خاطر نشان کرد این گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس، صدها سوری را در شهر کارگرنشین عدرا سربریده اند، همین گروهها در دیرعطیه، قاره و معلولا هم صدها سوری را سر بریده بودند.

وی اضافه کرد شرم آور است که این رژیمها همچنان به حمایت از تروریسم سازمان یافته دارای ماهیت طایفه ای در قتل هدفمند مردم بر اساس گرایشهای طایفه ای ادامه می دهند.

الجعفری پرسید آیا یکی از دست اندرکاران مسائل انسانی در سازمان ملل می تواند برای ما شرح دهد که رژیمهای حاکم بر عربستان، قطر و ترکیه چگونه می توانند ادعا نمایند که از اوضاع انسانی سوریها متاثر می شوند، در حالی که خود آنها، تروریستهای تکفیری را از عربستان، یمن، لیبی، تونس، مصر، ترکیه، چچن، آمریکا، استرالیا، کانادا، بلژیک، انگلیس، هلند و فرانسه برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم سوریه با جنایات نفرت انگیز خود وارد سوریه می نمایند.

وی اضافه کرد تاسف بار آنکه هنوز بعضی در سازمان ملل، این گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت عربستان، قطر و ترکیه را عنوان مخالفان یا اپوزیسیون سوری می نامند، در حالی که این گروهها در فهرست تروریسم شورای امنیت قرار دارند.

الجعفری گفت سخن گفتن از برطرف نیازهای انسانی در سوریه بدون اشاره به فشارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه ای سنگین بر دولت سوریه و تشدید تدابیر اقتصادی یکجانبه آمریکا و کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب علیه مردم سوریه از ابتدای بحران امکان ندارد.

وی اضافه کرد دولت سوریه با وجود تمام دشواریها و فشارهای خارجی، از ابتدای بحران به مسئولیت خود در قبال شهروندانش عمل می نماید و تلاشهای خود را برای ارائه کمکهای انسانی به همه آنها بدون هرگونه تبعیض به کار گرفته است و در این زمینه هرنوع همکاری و هماهنگی را با سازمانهای بین المللی و غیر دولتی و محلی مورد اعتماد در سوریه انجام می دهد.

الجعفری خاطر نشان کرد هدف دولتهایی که از تروریسم حمایت می نمایند، از بین بردن هرگونه شانس برگزاری و موفقیت کنفرانس است.

وی خاطر نشان کرد کشورهایی که در ریختن خون سوریها مشارکت دارند، نمی توانند ادعا نمایند که نقش آتش نشان و امدادرسانی را ایفا می نمایند، در حالی که همین کشورها خود به روشن کردن آتشها و حمایت از جنایات کشتار و تروریسم در سوریه و تحمیل محاصره برای گرسنه نگه داشتن مردم سوریه دست می زنند.

الجعفری توضیح داد حل بحران سوریه تنها به وسیله توقف حمایت اقتصادی از تروریسم و پایبندی کامل به اصول ارائه کمکهای انسانی امکان دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 768

به "تنها راه چاره بحران سوریه، سعودی، قطر و ترکیه به حمایت از تروریستهای آدمکش افتخار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه چاره بحران سوریه، سعودی، قطر و ترکیه به حمایت از تروریستهای آدمکش افتخار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید