تلفات طوفان لکیما در چین به 44 نفر افزایش یافت

به گزارش مجله سفر به کانادا، طبق آمار رسمی، تلفات طوفان سهمگین لکیما در شرق چین به 44 نفر افزایش یافته است و 16 نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

تلفات طوفان لکیما در چین به 44 نفر افزایش یافت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنا بر آمار و ارقام رسمی، آمار تلفات طوفان سهمگین لکیما در شرق چین، صبح امروز (دوشنبه) به 44 نفر افزایش یافت.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، طوفان شدید لکیما هم اکنون به سمت مناطق ساحلی چین در حرکت است و تاکنون میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشته است و هزاران پرواز را نیز مختل نموده است.

از روز گذشته تاکنون، دوازده نفر دیگر به قربانیان طوفان شرق چین اضافه شده است که شامل هفت نفر از استان ژیجیانگ و پنج نفر دیگر از استان شاندونگ می شوند. همچنان شانزده نفر ناپدید هستند و احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه وجود دارد.

شبکه سی سی تی وی چین، روز گذشته (یکشنبه)، تعداد قربانیان این بلای طبیعی را 32 نفر اعلام نموده بود.

طوفان لکیما اوایل روز شنبه هفته جاری با بادهایی با سرعت 187 کیلومتر بر ساعت به بارش باران های سیل آسا منجر شد و از آن موقع، مرکز این طوفان از شاندونگ و امتداد ساحل به سمت شمال چین منتقل شده است.

دفتر مدیریت امور اضطراری شاندونگ بیان کرد که بیش از 180 هزار نفر در این استان مجبور به ترک خانه های خود شده اند و به یک میلیون نفر دیگری افزوده شدند که در استان های ژیجیانگ و جیانگسو و شانگهای خانه هایشان را تخلیه کردند.

طبق برآوردها، خسارات وارده به استان شاندونگ، میزان خسارات برآورد شده این طوفان به چین را به 2.55 میلیارد دلار افزایش داده است.

شدت طوفان به اندازه ای بالا بود که روز گذشته در شاندونگ، هشدار قرمز صادر شد و تمامی مکان های گردشگری تعطیل شد و 127 سفر ریلی و تمامی خدمات اتوبوسی مسیرهای طولانی به حالت تعلیق درآمد.

لکیما، نهمین طوفان امسال میلادی در چین محسوب می گردد و بنا به گزارش رسانه های محلی در پی وقوع آن، بیش از سه هزار و 200 پرواز لغو شده است اما بعضی از سفرهای معلق شده ریلی مجدداً از سرگرفته شده است.

این طوفان به سمت شمال غربی چین و در امتداد ساحل شاندونگ و به سمت اقیانوسی در شرق پکن پایتخت چین در حال حرکت است و احتمالاً قدرت آن رو به کاهش است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 303

به "تلفات طوفان لکیما در چین به 44 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات طوفان لکیما در چین به 44 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید