بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ادلب

به گزارش مجله سفر به کانادا، ایسنا نوشت: شورای اروپا در بیانیه ای اظهار کرد، رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از همه طرف های حاضر در درگیری سوریه خواستند فورا خصومت ها در ادلب را انتها دهند.

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ادلب

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه آمده است: حمله نظامی اخیر از سوی نیروهای دولت سوریه و حامیان آن که به رنج انسانی بزرگی منجر شد، غیرقابل پذیرش است. اتحادیه اروپا از همه طرف ها می خواهد که فورا خصومت ها را متوقف نمایند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بیانیه شورای اروپا تاکید می نماید که اتحادیه اروپا با قوی ترین عبارات ممکن درخواست خود را از همه طرف ها برای برقراری آتش بسی پایدار که حفاظت از غیرنظامیان را تضمین نموده و تعهدات آنان طبق تفاهم نامه 17 سپتامبر 2018 در سوچی را کاملا اجرایی کند، تکرار می نماید.

این بیانیه می افزاید: اتحادیه اروپا از همه طرف های این درگیری درخواست می نماید که الزاماتشان را تحت قوانین بشری بین المللی و حقوق بشر بین المللی کاملا رعایت نمایند و اجازه دسترسی بدون مانع و مستقیم به یاری های بشردوستانه را به افراد نیازمند بدهند.

این بیانیه در ادامه خاطرنشان می نماید: مواخذه به دلیل نقض قوانین حقوق بشر بین المللی بیشترین اهمیت را دارد. به همین دلیل اتحادیه اروپا بر درخواستش برای ارجاع شرایط سوریه به دیوان کیفری بین المللی تاکید می نماید. اتحادیه اروپا به تقویت یاری های بشردوستانه خود برای آسیب پذیرترین قشر غیرنظامی ادلب متعهد است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 804

به "بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید