بازدید اردوغان از مناطق زلزله زده ترکیه ، 29 کشته و 1466 زخمی در این زمین لرزه

به گزارش مجله سفر به کانادا، افزایش آمار زلزله ترکیه به 29 کشته و 1466 زخمی در حالی است که رئیس جمهور ترکیه پس از بازدید از مناطق زلزله زده در جنوب شرق این کشور بر ادامه کوشش ها برای نجات بازماندگان این زمین لرزه تاکید نمود.

بازدید اردوغان از مناطق زلزله زده ترکیه ، 29 کشته و 1466 زخمی در این زمین لرزه

به گزارش، به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از بازدید از مناطق زلزله زده در جنوب شرق این کشور گفت: دولت ما همه امکانات خود را از همه سازمان ها برای یاری رسانی به کار می گیرد و امید داریم با کوشش هایی که انجام می گیرد، بتوانیم بازماندگان را نجات دهیم.

اردوغان اضافه نمود: برای جان باختگان این زمین لرزه ، رحمت الهی و برای مجروحان نیز شفا مسالت دارم و از همه کوشش های مردم و دولت در این خصوص تقدیر و تشکر می کنم.

منابع خبری ترکیه از افزایش شمار جان باختگان و زخمی های زمین لرزه 6/8 ریشتری در شرق این کشور خبر می دهند. مرکز مدیریت بحران و اوضاع اضطراری وزارت کشور ترکیه، آخرین تعداد جان باختگان زمین لرزه شرق ترکیه را 29 تن و شمار زخمی ها را 1466 تن اظهار داشت.

طی این مدت، 462 پس لرزه روی داده است. نیرو های امدادی توانسته اند 44 تن را از زیر آوار نجات دهند.

:

  • زلزله 6.8 ریشتری شرق ترکیه را لرزاند
  • زلزله شرق ترکیه هیچ تلفاتی در ایران نداشت

مرکز این زمین لرزه ، بخش سیوریجه در فاصله 40 کیلومتری شهر الازیق اعلام شده است. پس از زمین لرزه مذکور حدود صد پس لرزه نیز روی داد که شدت بزرگ ترین آن ها 5/4 ریشتر بود.

بر اساس آخرین خبر ها، فعالیت های نیرو های مرکز مدیریت بحران و نیرو های امدادرسانی برای نجات افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند به صورت گسترده ادامه دارد.

مقام های ترکیه ای اظهار داشتند که با توجه به اینکه عملیات آواربرداری ساختمان های تخریب شده همچنان ادامه دارد، پیش بینی ها حکایت از آن دارد که بازهم بر شمار جان باختگان اضافه نموده گردد.

کودک پنج ساله ای که بر اثر زلزله روز گذشته در ترکیه زیر آوار باقی مانده بود، توسط امدادگران، زنده از زیر آوار خارج شد.

شب گذشته نیز رسانه های ترکیه ای از وقوع زلزله 5.1 ریشتری دیگری در استان الازیق ترکیه خبر دادند.

شامگاه آدینه زلزله ای به قدرت 6.8 ریشتر شرق ترکیه را لرزاند. کانون این زلزله که حوالی ساعت 21:00 به وقت محلی رخ داد، عمق هفت کیلومتری شهرستان سیوریجه در 30 کیلومتری الازیق اعلام شده و در استان های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین حس شده و گفته می گردد حدود بیست ثانیه طول کشیده است.

حدود سیزده دقیقه پس از زلزله نخست، زمین لرزه ای به قدرت 5.4 ریشتر دوباره ترکیه را لرزاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 710

به "بازدید اردوغان از مناطق زلزله زده ترکیه ، 29 کشته و 1466 زخمی در این زمین لرزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید اردوغان از مناطق زلزله زده ترکیه ، 29 کشته و 1466 زخمی در این زمین لرزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید