انتقاد نخست وزیر اسپانیا از رفتار اروپا در مقابله با کرونا

به گزارش مجله سفر به کانادا، نخست وزیر اسپانیا در توییترش نوشت: کووید-19 روی همه تاثیر می گذارد و برای هیچ مرز و جنسیت و قشری تفاوتی قائل نیست

انتقاد نخست وزیر اسپانیا از رفتار اروپا در مقابله با کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نخست وزیر اسپانیا با اشاره به شرایط پیچیده ناشی از بحران ویروس کرونا در این کشور، از اتحادیه اروپا خواست تا با اجتناب از مواضع خودخواهانه، برنامه اقتصادی مشترکی را برای مقابله با این ویروس به اجرا درآورد.

به گزارش نشریه لاوانگواردیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا با انتشار پیغام هایی در شبکه های اجتماعی از اتحادیه اروپا خواست که از تجربیات گذشته درس گرفته و دوباره مردم را نا امید نکنند؛ وی با استناد به گفته های دیوید ساسولی رئیس مجلس اروپا، رفتار شرکای اروپاییش در برخورد با بحران کرونا را خودخواهانه خواند.

نخست وزیر اسپانیا در توییترش نوشت: کووید-19 روی همه تاثیر می گذارد و برای هیچ مرز و جنسیت و قشری تفاوتی قائل نیست؛ وی همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی و همبستگی اعضای اتحادیه اروپا به جای فردگرایی و برنامه های انفرادی، تاثیر مدیریت بحران کنونی را بر آینده اروپا سرنوشت ساز خواند.

اسپانیا در حالی درگیر شیوع روزافزون ویروس کرونا در شهرهای مختلف است که بیمارستان های مملو از بیماران مبتلا به کرونا، با مشکل جدی کمبود دستگاه ها و تجهیزات تنفسی در بخش مراقبت های ویژه روبرو هستند.

سالوادور ایا وزیر بهداشت اسپانیا با بیان اینکه اوج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفته اول ماه آوریل تخمین زده می گردد، اعلام نمود که علیرغم اقدام دولت برای خرید یکهزار و 114 دستگاه تنفسی، اما این تجهیزات تا چند ماه آینده وارد نخواهند شد.

با تداوم شرایط هشدار در اسپانیا و تعلیق رویدادهای ورزشی در این کشور، بعضی باشگاه ها از جمله بارسلونا و اتلتیکو مادرید از کاهش موقتی دستمزد بازیکنان خبر دادند.

اسپانیا پس از ایتالیا بالاترین شمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان ناشی از این بیماری را دارد. این در حالی است که افزایش شدید آمار جانباختگان ویروس کرونا در این دو کشور اروپایی به ترتیب با پنج هزار و 138 نفر و 9 هزار و 134 نفر از چین با سه هزار و 295 مورد فوت شدگان، پیشی گرفته است.

فرناندو سیمون سخنگوی وزارت بهداشت اسپانیا نیز در کنفرانسی خبری اعلام نمود که ابتلای کادر درمانی به بیماری همه گیر کرونا، یکی از اصلی ترین نگرانی ها و چالش های دولت است. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت اسپانیا از میان تعداد کل بیماران فوت شده در اثر ابتلا به ویروس کرونا، 9 هزار و 444 نفر از اعضای کادر درمانی و پرسنل بهداشتی بوده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا تا به امروز به 65 هزار و 719 نفر رسیده است. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 914

به "انتقاد نخست وزیر اسپانیا از رفتار اروپا در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نخست وزیر اسپانیا از رفتار اروپا در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید