انتخابات در اردبیل؛ نامزد هایی که قبل از انتخاب شدن هم از دانشجویان می هراسند

به گزارش مجله سفر به کانادا، روزشمار انتخابات مجلس در حالی تک رقمی شده است که بعضی نامزد های حوزه های انتخابیه اردبیل هنوز انتخاب نشده، از حضور در جمع دانشجویان می هراسند!

انتخابات در اردبیل؛ نامزد هایی که قبل از انتخاب شدن هم از دانشجویان می هراسند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک ویزای دانشجویی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گروه دانشگاه خبرنگاران- عرفان توانا؛ * نزدیک انتخابات مجلس است و چالش های دانشجویان با کاندیدا ها در همین چند روز به جامانده، به شکل گسترده ای افزایش می یابد.

دانشجویان، به عنوان قشر مهمی در سپهر سیاسی کشورمان، یکی از وظایف خود را شناسایی مسائل و مسائل مردم و مطالبه حل این مسائل از مسئولان، دانسته اند و در این راستا بار ها با نمایندگان مجلس؛ به ویژه آنان که علاقه ای به حل مسائل ندارند، دچار چالش شده اند.

دانشجویان دانشگاه های اردبیل در سابقه چهارساله مجلس دهم، ارتباط زیادی با نمایندگان مجلس برقرار نموده اند؛ از آنان دعوت نموده اند تا در مناطق محروم و حاشیه شهر اردبیل حضور یابند و از نزدیک با مردم این مناطق ارتباط بگیرند. در مراسم های مختلف و متنوع دانشجویی از نمایندگان خود دعوت نموده اند و با سوالات خود، از آنان درباره عملکردشان در مجلس سوال پرسیده اند. در این راستا هم پاسخ های مختلفی شنیده اند؛ بعضی نمایندگان با آنان همراه شده اند و گاهی هم بعضی از نمایندگان مجلس مقابل خواسته های دانشجویان ایستادگی نموده اند؛ خواسته ای که بر حل مسائل مردم پایدار بوده است.

اما حالا به دوم اسفند بسیار نزدیک هستیم. در همه دانشگاه های کشور، دانشجویان از کاندیدا های انتخابات مجلس دعوت می نمایند تا برنامه های خود را برای مجلس یازدهم با دانشجویان در میان بگذارند. آن دسته از کاندیدا ها هم که سابقه نمایندگی به ویژه در مجلس دهم را داشته اند، حالا باید خود را در صندلی جوابگویی نسبت به عملکرد گذشته خود قرار دهند و به سوالات دانشجویان پاسخ دهند. این فرایند بی شک یکی از تأثیرگذارترین وجوه دموکراسی است که هم آزادی انتخابات را تضمین می نماید و هم باعث می گردد که مردم با آگاهی بیشتر نمایندگان مجلس را انتخاب نمایند و تن به لیست های حزبی و جناحی ندهند. اما حالا کاندیدا های استان اردبیل نسبت به این فرایند بی اعتنایی می نمایند و با نادیده دریافت آن، می خواهند در روندی ناسالم به پیروزی در انتخابات دست یابند.

نامزدهای انتخاباتی پاسخ دانشجویان را نمی دهند!

روح الله شاهی، فعال دانشجویی اردبیلی در تبادل نظر با خبرنگار ما به چالش های جنبش دانشجویی در اردبیل با گروهی از کاندیدا ها اشاره می نماید و می گوید: بعضی از کاندیدا های انتخابات مجلس که از اردبیل ثبت نام نموده اند، از قبل سابقه نمایندگی یا تصدی گری مسئولیت های کلان استانی و کشوری داشته اند.

شاهی شرح می دهد: ما برنامه ای تدارک دیدیم که نامزد ها بیایند و از برنامه های خود دفاع نمایند، به سوالات دانشجویان پاسخ دهند و اظهارات قبلی و عملکردشان را شفاف سازی نمایند. اما بعضی از آنان از حضور در جمع دانشجویان سرباز زدند.

این فعال دانشجویی به لزوم شفافیت هزینه های انتخاباتی نامزد های مجلس اشاره می نماید و می گوید: از همین نامزد هایی که در جمع دانشجویان حضور نیافتند، اخباری به دست ما رسیده است که بین مردم روستا های حوزه انتخابیه خود هدایا و وعده های غذایی توزیع می نمایند.

وی می گوید: بعضی از نامزدها که قبلا سابقه نمایندگی مجلس هم داشته اند و مورد تأکید ما برای حضور در جمع دانشجویان بودند، پیش از این درباره بعضی مسائل صحبت های شائبه انگیزی داشتند و ما می خواستیم فرصتی برای شفاف سازی به آنان بدهیم.

وی می گوید: بعضی از نامزد ها که قبلا سابقه نمایندگی مجلس هم داشته اند و مورد تأکید ما برای حضور در جمع دانشجویان بودند، پیش از این درباره بعضی مسائل صحبت های شائبه انگیزی داشتند و ما می خواستیم فرصتی برای شفاف سازی به آنان بدهیم.

شاهی بیان می نماید: ما از نامزد های انتخابات مجلس می خواهیم که هزینه های تبلیغاتی خود را شفاف سازی نمایند و بگویند که پول دفتر وکالت، توزیع غذا یا هدیه بین مردم و هزینه هایی که اطرافیان آنان می نمایند، از کجا تأمین می گردد.

شاهی ادامه می دهد: با اینکه این چند نفر از نامزد های انتخابات مجلس در جمع دانشجویان حضور نیافتند، اما ما همچنان منتظریم به جمع ما بیایند و جوابگو باشند.

هشتک: ترس از جنبش دانشجویی!

شاهی و دیگر دانشجویان اردبیلی نسبت به این مسائل در فضای مجازی هم واکنش نشان داده اند.

شاهی، خود در توییترش نوشته است: افسوس که عده ای علم وکالت بلد هستند، ولی با رسم وکالت بیگانه اند. وکاتی که در آن وکیل جوابگوی موکل خود نباشد، از ابتدا باطل است.

میلاد بیغاله، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل نیز در توییت هایی نسبت به این مساله اشاره نموده و نوشته است: آخرین باری یک نفر در انتخابات، خود را برتر و از پیش پیروز میدان می دانست، الان در حصر است. امیدوارم سرنوشت بعضی از کاندیدا های مجلس از روی تکبر به این ختم نگردد.

سجاد گلی، دیگر فعال دانشجویی اردبیلی هم سوال جالبی از این نامزد ها پرسیده و نوشته است: چه چیز پنهانی دارید که حتی در زمان کاندیداتوری از حضور بین دانشجویان می ترسید؟

حامد سیدمحسنی، از دیگر فعالان دانشجویی اردبیل هم نسبت به مواضع بعضی نامزد های انتخابات مجلس یازدهم واکنش نشان داده و نوشته است: اطرافیان یکی از کاندیدا های مجلس گفته ما انتخاب شدیم و نشستیم، منتظریم دو نفر بعدی انتخاب شوند.

اینکه دانشجویان باوجود بی اعتنایی نامزدها، همچنان منتظر جوابگویی آنان است، می تواند نشانه ای از رشد جنبش دانشجویی در اردبیل باشد. رشد جنبش دانشجویی می تواند رشد سیاسی یک جامعه را در پی داشته باشد؛ رسالتی که انقلاب اسلامی به دوش قشر دانشجو گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 769

به "انتخابات در اردبیل؛ نامزد هایی که قبل از انتخاب شدن هم از دانشجویان می هراسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات در اردبیل؛ نامزد هایی که قبل از انتخاب شدن هم از دانشجویان می هراسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید