استقلال به کمیته داوران اعتراض می نماید؛ فکری: دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد، کارشناس داوری: گل صنعت نفت سالم بود

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- آبی پوشان به قضاوت حسن اکرمی در ملاقات مقابل صنعت نفت معترض هستند.

استقلال به کمیته داوران اعتراض می نماید؛ فکری: دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد، کارشناس داوری: گل صنعت نفت سالم بود

به گزارش خبرنگاران، قضاوت ضعیف حسن اکرمی در مصاف استقلال و صنعت نفت آبادان در نتیجه نهایی این ملاقات موثر بود. باشگاه استقلال به همین دلیل تا ساعتی دیگر طی نامه ای نسبت به این قضاوت ضعیف به کمیته داوران اعتراض خواهد نمود. در نامه باشگاه استقلال به مواردی همچون برخورد توپ با دست بازیکن صنعت نفت، ضربه طیبی به قائدی و ... اشاره شده است.

محمود فکری بعد از تساوی استقلال و نفت آبادان گفت: جا دارد به تیم نفت آبادان بابت یک امتیازی که گرفت تبریک بگویم. به تیم داوری هم تبریک می گویم چون خیلی خوب داوری کردند و همان فرایند داوری بازی های قبل را ادامه دادند.

وی اضافه کرد: من قبل از بازی روی بحث داوری صحبت کردم و خواهش کردم که سوت های داوری به دقت زده گردد ولی بعد از گل همه سوت ها برگشت. متاسفانه یک جورهایی شمشیر را از رو برای ما بستند. شب بازی گفتند بازیکن تیمتان محروم است و روز بازی نمی دانستیم بازیکنمان را می توانیم استفاده کنیم.

فکری تاکید نمود: معلوم است همه چیز از کجا آب می خورد و شاید دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد. همه جوره کوشش می نمایند استقلال نتیجه نگیرد ولی ما کوشش می کنیم تا با خیلی ها بجنگیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه تیمش به راحتی دو امتیاز خانگی را از دست داد، گفت: با توجه به اتفاقاتی که امروز افتاد، می توانستیم با دریافت سه امتیاز با تیم صدرنشین هم امتیاز شویم. سه امتیاز بازی امروز خیلی مهم بود و به گل هم رسیدیم. از سد حریف گذشتیم، اما از سد اشتباهات داوری نگذشتیم. گلی که نفتی ها زدند، پرسیدم و گفتند آفساید درست بوده است. در محوطه جریمه نفت پنالتی شد، اما ندریافتد. در صحنه هایی یاری داور به سود ما پرچم می زد، اما داور وسط آن را عوض می کرد و به ضررمان تصمیم می گرفت. هیچ هماهنگی بین داوران نبود و متزلزل نشان می دادند.

فکری می گوید: داور وسط با ما لجبازی می کرد و خیلی راحت به بازیکنان و نیمکت استقلال کارت نشان می داد. در بحث فنی باید بگویم، چه در گلی که آفساید بود و چه در گلی که خوردیم، بازیکن حریف را گم کردیم و فرصت به آنها دادیم تا به گل برسند. با امتیازاتی که داریم، به صدر جدول نزدیک هستیم و فاصله آنچنانی نداریم. باید ضعف های مان را پوشش دهیم تا به امید خدا در بازی های آینده بهتر بازی کنیم. برای ضعف داوری نمی توانیم کاری کنیم. وقتی صحبتی انجام می دهیم، کمیته داوران و داوران قرار نیست، لجبازی نمایند. داوران به نوعی خدای زمین هستند و نباید دنبال لجبازی باشند.

سرمربی استقلال در ادامه گفت : یک سوت اشتباه تیم را بالا و پایین می نماید. وقتی حرف می زنیم، نباید باعث ناراحتی داوران. داور نباید در زمین لجبازی کند. داوری که لجبازی کند فاکتور داوری را ندارد. چهار هفته حرف نزدیم عین آب خوردن علیه ما سوت زدند. در بازی با فولاد آن پنالتی را ندریافتد و یک پنالتی را برای آنها دریافتد. در برنامه تلویزیونی چهار کارشناس می آورند، یکی می گوید صحنه مشکوک است و دیگری چیز دیگری می گوید. انگار ما از فوتبال چیزی نمی فهمیم و کارشناسان داوری می فهمند. خیلی راحت امتیازات را از ما دریافتد. برای یک تیم قشنگ سوت می زنند و اشتباهات شان به سود آنهاست، اما اشتباهات به ضرر ماست. متأسفانه باید با این اشتباهات جلو برویم.

- سعید مظفری زاده معتقد است طبق تصاویری که از تلویزیون پخش شد، گل صنعت نفت آبادان به استقلال سالم بوده است. تیم های استقلال و صنعت نفت آبادان در حالی از ساعت 16:15 در استادیوم آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این ملاقات در نهایت با تساوی یک بر یک به انتها رسید. با این حال زمانی که استقلال با یک گل جلو بود، تیم صنعت نفت آبادان در دقیقه 74 توسط طالب ریکانی به ثمر رسید ولی امیر محمد داوود زاده پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و حسن اکرمی هم گل را مردود اعلام نمود. این تصمیم داور و یاریش با اعتراض شدید آبادانی ها همراه بود.

سعید مظفری زاده، کارشناس داوری معتقد است با توجه به تصویر منتشر شده از تلویزیون، گل طالب ریکانی صحیح بوده است. مظفری زاده در این خصوص گفت: دقیقه 74 یاری داور بازی گل صنعت نفت را به دلیل آفساید مردود اعلام نمود اما در تصاویر تلویزیونی به نظر می رسد در زمانی که بازیکن صنعت نفت با سر به توپ ضربه می زند طالب ریکانی و مدافع استقلال روی یک خط هستند. براساس این تصاوی می توان گفت گل سالم بوده و یاری داور اشتباه نموده است.

سعید مظفری زاده همچنین در مورد صحنه مشکوک برخورد توپ به دست صنعت نفت آبادان که باعث اعتراض استقلالی ها شد گفت: دقیقه 84 توپ در حالی که مدافع نفت تعادلش به هم خورده و روی زمین افتاده بود ناخواسته به دستش خورد که دور به درستی اعلام ادامه بازی داد. در ادامه و در دقیقه 82 آبادانی ها توانستند گل تساوی را توسط محمد طیبی و روی غفلت مدافعان استقلال به ثمر برسانند.

- حسین عسگری، کارشناس داوری کشورمان درباره قضاوت حسن اکرمی در ملاقات تیم های فوتبال استقلال و صنعت نفت آبادان گفت: این مسابقه دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه نخست درگیری و خطای خاصی رخ نداد، اما درگیری ها در نیمه دوم زیاد بود. در مجموع داور قضاوت خوبی داشت و مشکل چندانی نبود.

وی با اشاره به گل مردود تیم صنعت نفت به استقلال در دقیقه 74 توضیح داد: قضاوت درباره آن خیلی سخت است و به همین خاطر هم یاری داور مسابقه، پرچم خود را دیر بلند کرد. جاگیری یاری داور خوب نبود و به نظر می رسد این گل، سالم بوده است. او حدود دو متر عقب تر از صحنه بود و به همین خاطر دچار اشتباه شد. در دقیقه 85 هم توپ به دست مدافع صنعت نفت برخورد کرد که او حرکت اضافی نداشت و پنالتی نبود. این بازیکن زمین خورد و توپ به دستش برخورد کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در مورد سایر صحنه های مهم این مسابقه گفت: داوران در سایر موارد، قضاوت خوبی داشتند و بازی را به خوبی کنترل کردند. اخطارها خیلی خوب به بازیکنان داده شد و مشکل چندانی نداشت. در یک صحنه هم بازیکن صنعت نفت با آرنج به گردن و سینه بازیکن استقلال زد که پس از درگیری میان دو بازیکن، کارت زرد به درستی به آنها داده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1406

به "استقلال به کمیته داوران اعتراض می نماید؛ فکری: دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد، کارشناس داوری: گل صنعت نفت سالم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال به کمیته داوران اعتراض می نماید؛ فکری: دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد، کارشناس داوری: گل صنعت نفت سالم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید