ارائه مشاوره کاهش استرس ناشی از کرونا در سامانه 1480 بهزیستی سمنان

به گزارش مجله سفر به کانادا، مرکز مشاوره تلفنی 1480 اداره کل بهزیستی استان سمنان مشاوره رایگان کاهش استرس های مرتبط با شیوع کرونا را به شهروندان ارائه می دهد.

ارائه مشاوره کاهش استرس ناشی از کرونا در سامانه 1480 بهزیستی سمنان

به گزارش از ، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر اداره کل بهزیستی استان سمنان، گفت: مرکز تلفنی 1480 اداره کل بهزیستی استان سمنان خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به منظور ارائه خدمات غیرحضوری برای خارج نشدن شهروندان از منزل به صورت شبانه روزی ارائه می دهد.

او ادامه داد: سهل انگاری با کاهش بار روانی نباید اشتباه گرفته گردد و تفکیک نشدن این دو امر مسائل و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد.

ایزدپور ادامه داد: کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا در میان کارکنان و مراکز شبانه روزی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان به درستی اجرا شده است، اما این امر نباید سبب غفلت در وظایف و نظارت های مستمر توسط مسئولان مربوطه گردد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: نظارت مستمر بر کلیه مراکز به ویژه مراکز شبانه روزی در روز های اخیر و تعطیلات فروردین ماه به جهت دیدار ها باید به درستی انجام گیرد.

او گفت: امکان تعطیلی این مراکز وجود ندارد و این امر نشان دهنده حساسیت این مراکز است.

ایزدپور در ادامه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید و بیان نمود: برای بعضی از فعالیت های نظارتی و به منظور کاهش حضور فیزیکی افراد می توان از این فضا استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از معاونان، مدیران شهرستان ها و رابطان خواست تا اقدامات و فعالیت های اجرا شده در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را به وسیله کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر بهزیستی استان را اطلاع رسانی نمایند.

او گفت: با اعلام درخواست شهرستان های تابعه در مورد تامین اقلام مورد احتیاج ضدعفونی و بهداشتی و پیگیری معاونت پشتیبانی ستاد، 250 عدد ماسک و 60 لیتر مواد ضدعفونی تهیه و در ادارات بهزیستی شهرستان ها توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ترخیص از مراکز شبانه روزی نباید کمتر از 14 روز صادر گردد، بیان نمود: مراکز مجاز به پذیرش افراد کمتر از این مدت نیستند و پس از بازگشت مددجو باید کلیه اقدامات لازم از جمله قرنطینه و تایید سلامت فرد انجام گردد.

انتهای پیغام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 868

به "ارائه مشاوره کاهش استرس ناشی از کرونا در سامانه 1480 بهزیستی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مشاوره کاهش استرس ناشی از کرونا در سامانه 1480 بهزیستی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید