اتحادیه اروپا هشت فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد خبرنگاران

به گزارش مجله سفر به کانادا، اتحادیه اروپا دوشنبه هشت فرد و سه نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم های خود افزود.

اتحادیه اروپا هشت فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد خبرنگاران

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) هشت فرد و سه نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم های خود اضافه نمود.

همچنین شورای اتحادیه اروپا امروز تصمیم گرفت تا اقدامات خود علیه ایران را به بهانه آن چیزی که نقض حقوق بشر خوانده شده را تا 13 آوریل 2022 (24 فروردین 1401) تمدید کند.

اتحادیه اروپا اظهار داشت: این تحریم ها شامل ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی های افراد تحریم شده می باشد. همچنین این محدودیت ها شامل ممنوعیت صادرات تجهیزاتی می گردد که ممکن است از آن برای سرکوب اعتراضات داخلی و نظارت بر ارتباطات استفاده گردد. شهروندان و شرکت های اروپایی نیز از تامین سرمایه برای افراد و نهاد هایی که در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند، منع شده اند.

این اقدامات برای نخستین بار در سال 2011 وضع شده و هر ساله بر اساس ادعای اروپایی ها تمدید می گردد. در حال حاضر و با توجه به تحریم های جدید، 89 فرد و 4 نهاد ایرانی در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند.

این تحریم ها در حالی علیه تهران اعمال می گردد که ایران و سه کشور اروپایی به همراه روسیه و چین در حال مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک هستند.

در این مذاکرات اتحادیه اروپا نقش هماهنگ کننده را ایفا می نماید. دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این تبادل نظر ها به صورت حضوری و رو در رو دنبال گردد و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و آنالیز ها را انجام دهد.

نتایج آنالیز های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز آدینه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم خواهند آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1607

به "اتحادیه اروپا هشت فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا هشت فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید