آغاز دومین کنکور کرونایی از امروز

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران (پانا) - اولین گروه آزمایشی که در کنکور شرکت می کنند گروه آزمایشی هنر است که در صبح روز چهارشنبه، نهم تیر، این آزمون شروع می شود. کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه دهم تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه، یازدهم تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان های خارجی در صبح روز شنبه دوازدهم تیر برگزار می شود.

آغاز دومین کنکور کرونایی از امروز

به گزارش شهروند، دومین آزمون سراسری در دوران کرونا امسال در کشور در حالی برگزار می شود که 114 داوطلب به این بیماری مبتلا هستند. تمامی تمهیدات لازم برای کنکور سراسری امسال که از نهم تا دوازدهم تیر با حضور یک میلیون و 367 هزار و 852 داوطلب برگزار می شود، اندیشیده شده است. مهم ترین اقدام در این ماراتن طرح خوداظهاری داوطلبان کنکور است تا تعداد آمار مبتلایان به کرونا مشخص و برنامه ریزی ها انجام شود.

آزمون سراسری در سال های گذشته بدون هیچ مسئله ای و با حضور داوطلبان برگزار می شد اما در 2 سال اخیر شرایط برگزاری این آزمون کمی متفاوت تر شده است؛ زیرا کرونا روی کنکور هم تأثیر گذاشت؛ به گونه ای که سال گذشته زمان آن از تیر به مرداد تغییر کرد اما امسال بدون تغییر قرار است از فردا -چهارشنبه- شروع شود.

اولین گروه آزمایشی که در کنکور شرکت می کنند گروه آزمایشی هنر است که در صبح روز چهارشنبه، نهم تیر این آزمون شروع می شود. کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه دهم تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه یازدهم تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان های خارجی در صبح روز شنبه دوازدهم تیر برگزار می شود.

توزیع کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1400 از روز یکشنبه ششم تیر شروع شده است و این مهلت امروز (سه شنبه، هشتم تیر) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به سرانجام می رسد. تمامی داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید کارت شرکت در جلسه آزمون، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند. از ورود افراد بدون مدارک اعلام شده در جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، در این باره گفت: کنکور علوم تجربی با 51 داوطلب کرونایی بیشترین آمار کرونایی ها را در میان گروه های آزمایشی کنکور سراسری 1400 به خود اختصاص داده است؛ زیرا 50درصد داوطلبان آزمون سراسری را علوم تجربی تشکیل می دهد.

او ادامه داد: البته کنکور امسال طبق آخرین خوداظهاری 114 داوطلب مبتلا به کرونا دارد که بعد از بررسی مدارک پزشکی آنها مشخص شد که 86 نفر داوطلب حقیقی مبتلا به کرونا هستند، برخی از این 86 داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که با این آمار تعدادشان به 114 نفر می رسد.

پیشتازی دختران در گروه آزمایشی علوم تجربی

اطلاعات آماری کنکور سراسری 1400 نشان می دهد که دختران با تعداد 357 هزار و 975 نفر بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی نسبت به سایر گروه های آزمایشی هستند. در این رشته همچنین 196 هزار و 885 نفر مرد هستند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی 554 هزار و 860 کارت صادر شد. این آزمون روز جمعه، یازدهم تیر داوطلبان خود را به عرصه رقابت می کشاند.

بر این اساس، تعداد کارت های صادرشده برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی 142 هزار و 62 کارت است که از این تعداد 50 هزار و 557 نفر زن و 91 هزار و 505 نفر مرد هستند. آزمون این گروه آزمایشی پنجشنبه، دهم تیر برگزار می شود.

تعداد کارت های صادرشده برای گروه علوم انسانی 370 هزار و 112 کارت است که از این تعداد 219 هزار و 95 نفر زن و 151 هزار و 17 نفر مرد هستند. آزمون این گروه آزمایشی روز پنجشنبه، دهم تیر به همراه گروه علوم ریاضی و فنی برگزار می شود.

تعداد کارت های صادرشده برای گروه آزمایشی هنر 125 هزار و 121 کارت است که از این تعداد 87 هزار و 326 نفر زن و 377 هزار و 95 نفر مرد هستند. این آزمون روز چهارشنبه، دهم تیر برگزار می شود.

همچنین تعداد کارت های صادرشده در گروه زبان های خارجی 175 هزار و 776 کارت است که از این تعداد 113 هزار و 599 نفر زن و 62 هزار و 177 نفر مرد هستند، آزمون گروه زبان های خارجی روز شنبه، دوازدهم تیر، به نام آخرین نوبت آزمون سراسری سال 1400 برگزار می شود.

کنکور 1400 چقدر رضایت بخش خواهد بود؟

با توجه به اینکه برنامه ریزی جدی و اقدامات سختگیرانه ای برای برگزاری آزمون کنکور سراسری 1400 در نظر گرفته شده است، باید منتظر ماند و دید که داوطلبان در شرایط کرونا چگونه این آزمون را پشت سر می گذارند.

توصیه های بهداشتی به کنکوری ها

داوطلبان آزمون سراسری در تمامی مراحل قبل، در حین و بعد از آزمون ماسک استفاده و از دست زدن به ماسک پرهیز کنند، از ماسک های فیلتردار استفاده نکنند و یک یا چند عدد ماسک اضافه همراه داشته باشند و هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان و عوامل آزمون فاصله مناسب (حداقل 1.8 متر) را حفظ کنند.

آنها در هیچ گونه تجمعی شرکت نکنند، محلول کوچک ضدعفونی مناسب در اختیار داشته باشند و قبل و بعد از آزمون دست های خود را ضدعفونی کنند، قبل از خوردن و آشامیدن دست ها را ضدعفونی کنند و زمان خوردن و آشامیدن را به حداقل برسانند تا مدت زیادی بدون ماسک نمانند. سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنند. ماسک های استفاده شده را درخیابان رها نکنند و آنها را در یک عدد کیسه پلاستیکی و یا سطل زباله دردار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1733

به "آغاز دومین کنکور کرونایی از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دومین کنکور کرونایی از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید